Koła i zestawy kołowe żeliwno-poliuretanowe do dużych obciążeń firmy ZABI składają się z jednolitego, obrabianego maszynowo korpusu z odlewu żeliwnego trwale połączonym bieżnikiem poliuretanowym. Bieżnik koła wykonany jest z poliuretanu zapewnia wysoką odporność na zużycie, nie brudzi posadzki. Koła występują z łożyskiem kulkowym. Łożysko kulkowe osadzone jest w piaście żeliwnej koła z tuleją dystansową. Żeliwny korpus koła pokrywany jest farbą proszkową w kolorze srebrnym. Koła kółka żeliwne cechują się wysoką wytrzymałością na obciążenia i posiadają wysoką odporność na zużycie. Bieżnik koła wykonany jest z poliuretanu zapewnia wysoką odporność na zużycie, nie brudzi posadzki.Poliuretan jest wysokiej jakości materiałem, który dzięki wysokim modułom sprężystości i sztywności, szczególnie nadaje się na bieżnik. Charakteryzuje się wysoką nośnością, posiada małe odkształcenia trwałe. Koła i kółka żeliwno-poliuretanowe do dużych obciążeń są niewrażliwe na zabarwienia. Cichobieżne absorbują drgania i uderzenia. Wyróżniają się niskim oporem toczenia. Koła i kółka żeliwno-poliuretanowe do dużych obciążeń można stosować w temperaturach od -20°C do +70°C. Twardość bieżnika standardowego koła to 92 Shore A. Cechuje ich duża odporność na smary, oleje naturalne, benzyny oraz rozpuszczalniki, co zwiększa ich możliwości zastosowania. Poziom głośności użytkowania oraz stopień ochrony podłoża kół i zestawów kołowych aluminiowo-poliuretanowych ocenia się na dobry. Koła i zestawy kołowe żeliwno-poliuretanowe do dużych obciążeń występują w obudowach spawanych. Zastosowanie kół do transportu ręcznego wymaga zwrócenia uwagi na kilka zasadniczych kwestii. Mianowicie koła i zestawy kołowe przeznaczone są do transportu ręcznego na wewnątrz i na zewnątrz budynków. Jeżeli założymy, że przeszkody przez które koła będą przejeżdżały są większe niż 5% średnicy koła, musimy podczas projektowania i doboru przyjąć współczynnik bezpieczeństwa na poziomie 1,5 do 2,2. Nieco inaczej powinniśmy dobierać zestawy kołowe w przypadku transportu mechanicznego (do 4km/h). W przypadku transportu mechanicznego wewnątrz zakładów wysokość przeszkód przez które przejeżdżają koła nie powinna wynosić więcej niż 5% średnicy koła. Współczynnik bezpieczeństwa należy przyjąć w takich wypadkach na poziomie 1,4 do 2,0. Musimy również zauważyć, że wszystkie współczynniki bezpieczeństwa są dobierane na podstawie oryginalnych średnic i nie uwzględniają pracy kół po zużyciu bieżnika. Dodatkowo w przypadku kół pokrytych poliuretanem powinniśmy zastosować odpowiednie przerwy w pracy kół i zestawów kołowych w celu uniknięcia przeciążenia termicznego bieżników poliuretanowych.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z resztą produktów naszej oferty.
Stale ulepszamy naszą stronę internetową i używamy w tym celu plików cookie. Aby uzyskać jak najlepsze wrażenia użytkownika, zalecamy ich zaakceptowanie. W przeciwnym razie części strony zostaną dezaktywowane zgodnie z przepisami o ochronie danych.