Koła i zestawy kołowe żeliwno-poliuretanowe w obudowie skrętnej z hamulcem firmy ZABI składają się z koła jednolitego, obrabianego maszynowo korpusu z odlewu żeliwnego z trwale połączonym bieżnikiem poliuretanowym oraz ze stabilnej stalowej spawanej obudowy z hamulcem mechanicznym. Koło występujące w tej obudowie osadzone jest na tulejce, montowane jest z kielichem obudowy za pomocą śruby i nakrętki. Precyzyjne wykonanie obudowy skrętnej z płytką mocującą umożliwia obracanie zestawu skrętnego w pionie oraz dowolne manewry maszynami, środkami transportowymi itd. Specjalna budowa pozwala na łatwe skręcanie zestawem bez dodatkowych sił i środków pomocniczych oraz zachowanie stabilnego kierunku ruchu w linii prostej. Obudowa skrętna wyposażona jest dodatkowo w hamulec mechaniczny za pomocą którego możliwa jest blokada ruchu obrotowego koła, ruchu obrotowego głowicy skrętnej a także blokada kierunku. Koła kółka żeliwne cechują się wysoką wytrzymałością na obciążenia i posiadają wysoką odporność na zużycie. Bieżnik koła wykonany jest z poliuretanu zapewnia wysoką odporność na zużycie, nie brudzi posadzki. Poliuretan jest wysokiej jakości materiałem, który dzięki wysokim modułom sprężystości i sztywności, szczególnie nadaje się na bieżnik. Charakteryzuje się wysoką nośnością, posiada małe odkształcenia trwałe. Koła i kółka żeliwno-poliuretanowe do dużych obciążeń są niewrażliwe na zabarwienia. Cichobieżne absorbują drgania i uderzenia. Wyróżniają się niskim oporem toczenia. Koła i kółka żeliwno-poliuretanowe do dużych obciążeń można stosować w temperaturach od -20°C do +70°C. Twardość bieżnika standardowego koła to 92 Shore A. Cechuje ich duża odporność na smary, oleje naturalne, benzyny oraz rozpuszczalniki, co zwiększa ich możliwości zastosowania. Poziom głośności użytkowania oraz stopień ochrony podłoża kół i zestawów kołowych aluminiowo-poliuretanowych ocenia się na dobry. Koła i zestawy kołowe żeliwno-poliuretanowe do dużych obciążeń występują w obudowach spawanych. Obudowa skrętna z hamulcem Bardzo mocna, solidna konstrukcja spawana. Koła, kółka występujące w tej obudowie osadzone są na tulejce, montowane są z kielichem obudowy koła, kółka za pomocą śruby i nakrętki. Obudowa koła, kółka posiada podstawę mocującą z łożyskiem oporowym wzdłużnym zabezpieczonym uszczelniaczem tworzywowym chroniącym kulki łożyska wypełnione długotrwałym smarem. Widelec obrotowy zawiera drugie łożysko oporowe wzdłużne. Całość połączona jest śrubą z nakrętką, która zabezpieczona jest specjalnym klejem beztlenowym.. Obudowa skrętna wyposażona jest dodatkowo w hamulec mechaniczny za pomocą którego możliwa jest blokada ruchu obrotowego koła, ruchu obrotowego głowicy skrętnej a także blokada kierunku.
Stale ulepszamy naszą stronę internetową i używamy w tym celu plików cookie. Aby uzyskać jak najlepsze wrażenia użytkownika, zalecamy ich zaakceptowanie. W przeciwnym razie części strony zostaną dezaktywowane zgodnie z przepisami o ochronie danych.