Koła i zestawy kołowe firmy ZABI aluminiowo-poliuretanowe do dużych obciążeń w obudowie skrętnej z hamulcem składają się z koła z aluminiowego korpusu z trwale połączonym bieżnikiem poliuretanowym oraz ze stabilnej stalowej spawanej obudowy z hamulcem mechanicznym. Koło występujące w tej obudowie osadzone jest na tulejce, montowane jest z kielichem obudowy za pomocą śruby i nakrętki. Precyzyjne wykonanie obudowy skrętnej z płytką mocującą umożliwia obracanie zestawu skrętnego w pionie oraz dowolne manewry maszynami, środkami transportowymi itd. Specjalna budowa pozwala na łatwe skręcanie zestawem bez dodatkowych sił i środków pomocniczych oraz zachowanie stabilnego kierunku ruchu w linii prostej. Obudowa skrętna wyposażona jest dodatkowo w hamulec mechaniczny za pomocą którego możliwa jest blokada ruchu obrotowego koła, ruchu obrotowego głowicy skrętnej a także blokada kierunku. Koła i kółka aluminiowo-poliuretanowe charakteryzują się dużą wytrzymałością na obciążenia. Koła są niewrażliwe na zabarwienia. Cichobieżne absorbują drgania i uderzenia. Wyróżniają się niskim oporem toczenia. Koła i kółka aluminiowo poliuretanowe można stosować w temperaturach od -20°C do +80°C. Twardość bieżnika standardowego koła to 92 Shore A. Cechuje ich duża odporność na smary, oleje naturalne, benzyny oraz rozpuszczalniki, co zwiększa ich możliwości zastosowania. Koła i zestawy kołowo aluminiowo-poliuretanowe dostępne są z łożyskami kulkowymi. Poziom głośności użytkowania oraz stopień ochrony podłoża kół i zestawów kołowych aluminiowo-poliuretanowych ocenia się na dobry. Obudowa skrętna z hamulcem Bardzo mocna, solidna konstrukcja spawana. Koła, kółka występujące w tej obudowie osadzone są na tulejce, montowane są z kielichem obudowy koła, kółka za pomocą śruby i nakrętki. Obudowa koła, kółka posiada podstawę mocującą z łożyskiem oporowym wzdłużnym zabezpieczonym uszczelniaczem tworzywowym chroniącym kulki łożyska wypełnione długotrwałym smarem. Widelec obrotowy zawiera drugie łożysko oporowe wzdłużne. Całość połączona jest śrubą z nakrętką, która zabezpieczona jest specjalnym klejem beztlenowym.. Obudowa skrętna wyposażona jest dodatkowo w hamulec mechaniczny za pomocą którego możliwa jest blokada ruchu obrotowego koła, ruchu obrotowego głowicy skrętnej a także blokada kierunku.
Stale ulepszamy naszą stronę internetową i używamy w tym celu plików cookie. Aby uzyskać jak najlepsze wrażenia użytkownika, zalecamy ich zaakceptowanie. W przeciwnym razie części strony zostaną dezaktywowane zgodnie z przepisami o ochronie danych.