Koła i zestawy kołowe żeliwne do dużych obciążeń w obudowie skrętnej z hamulcem firmy ZABI składają się z koła o jednolitym, obrabianym maszynowo korpusie z odlewu żeliwnego oraz ze stabilnej stalowej spawanej obudowy z hamulcem mechanicznym. Koło występujące w tej obudowie osadzone jest na tulejce, montowane jest z kielichem obudowy za pomocą śruby i nakrętki. Precyzyjne wykonanie obudowy skrętnej z płytką mocującą umożliwia obracanie zestawu skrętnego w pionie oraz dowolne manewry maszynami, środkami transportowymi itd. Specjalna budowa pozwala na łatwe skręcanie zestawem bez dodatkowych sił i środków pomocniczych oraz zachowanie stabilnego kierunku ruchu w linii prostej. Obudowa skrętna wyposażona jest dodatkowo w hamulec mechaniczny za pomocą którego możliwa jest blokada ruchu obrotowego koła, ruchu obrotowego głowicy skrętnej a także blokada kierunku. Zestaw kołowy w obudowie skrętnej z płytką mocującą posiada konstrukcję z blachy spawanej, co wpływa na jego wytrzymałość. Koła występują z łożyskiem kulkowym. Łożysko kulkowe osadzone jest w piaście żeliwnej koła z tuleją dystansową. Koła i kółka żeliwne są pokryte farbą proszkową w kolorze srebrnym. Koła kółka żeliwne cechują się wysoką wytrzymałością na obciążenia i posiadają wysoką odporność na zużycie. Koła kółka żeliwne mogą pracować w szerokim zakresie temperatur od -50 do +150°C. Koła kółka żeliwne są bardzo odporne na ścieranie, uderzenia i zarysowania oraz niewielkim oporem toczenia. W przypadku podłoża wrażliwego należy mieć na uwadze względnie wysoki nacisk koła na podłoże. Obudowa skrętna z hamulcem Bardzo mocna, solidna konstrukcja spawana. Koła, kółka występujące w tej obudowie osadzone są na tulejce, montowane są z kielichem obudowy koła, kółka za pomocą śruby i nakrętki. Obudowa koła, kółka posiada podstawę mocującą z łożyskiem oporowym wzdłużnym zabezpieczonym uszczelniaczem tworzywowym chroniącym kulki łożyska wypełnione długotrwałym smarem. Widelec obrotowy zawiera drugie łożysko oporowe wzdłużne. Całość połączona jest śrubą z nakrętką, która zabezpieczona jest specjalnym klejem beztlenowym.. Obudowa skrętna wyposażona jest dodatkowo w hamulec mechaniczny za pomocą którego możliwa jest blokada ruchu obrotowego koła, ruchu obrotowego głowicy skrętnej a także blokada kierunku.
Stale ulepszamy naszą stronę internetową i używamy w tym celu plików cookie. Aby uzyskać jak najlepsze wrażenia użytkownika, zalecamy ich zaakceptowanie. W przeciwnym razie części strony zostaną dezaktywowane zgodnie z przepisami o ochronie danych.