Koła aluminiowo-gumowe w obudowie z trzpieniem i hamulcem firmy ZABI składają się z koła składające się z aluminiowego korpusu trwale połączonego z oponą z pełnej gumy oraz ze stabilnej stalowej obudowy tłoczonej z trzpieniem wraz z hamulcem mechanicznym. Koło występujące w tej obudowie osadzone jest na tulejce, montowane jest z kielichem obudowy za pomocą śruby i nakrętki. Precyzyjne wykonanie obudowy skrętnej umożliwia obracanie zestawu skrętnego w pionie oraz dowolne manewry maszynami, środkami transportowymi itd. Specjalna budowa pozwala na łatwe skręcanie zestawem bez dodatkowych sił i środków pomocniczych oraz zachowanie stabilnego kierunku ruchu w linii prostej. Koła i kółka aluminiowo-gumowe charakteryzują się dużą wytrzymałością na obciążenia oraz bardzo dobrym poziomem głośności użytkowania. Posiadają wysoką nośność, oraz odporność na zużycie. Cichobieżne absorbują drgania i uderzenia. Dzięki właściwością nie niszczącym podłoża oraz odporności na wiele substancji (poza olejem) mają szerokie zastosowanie w przemyśle. Koła i kółka aluminiowo-gumowe można stosować w temperaturach od -25°C do +80°C. Bieżnik koła wykonany jest z pełnej gumy o twardości 85 Shore A o bardzo wysokim komforcie jazdy i niewielkim oporze toczenia. Dostępne są z łożyskami kulkowymi osadzonymi w piaście aluminiowej. Poziom głośności użytkowania oraz stopień ochrony podłoża kół i zestawów kołowych aluminiowo-poliuretanowych ocenia się na bardzo dobry. Koła i zestawy kołowe aluminiowo-gumowe są również w kolorze szarym (opona szara koła nie brudzi podłoża Obudowa skrętna z trzpieniem i hamulcem Wykonana jest ze stalowych elementów tłoczonych. Koło występujące w tej obudowie osadzone jest na tulejce, montowane jest z kielichem obudowy za pomocą śruby i nakrętki. Obudowa koła, jest łożyskowana podwójnym rzędem kulek w głowicy skrętnej. Kulki łożyska wypełnione są długotrwałym smarem i zabezpieczone są przez odpowiedni kształt płyty górnej. Obudowa dzięki zabezpieczeniu długotrwałym smarem nie wymaga konserwacji. Solidny, stalowy, umieszczony centralnie trzpień znitowany jest ruchowo z obudową koła. Trzpień występuję również w postaci gwintu M10 bądź M12. Obudowa skrętna wyposażona jest dodatkowo w hamulec mechaniczny za pomocą którego możliwa jest blokada ruchu obrotowego koła, ruchu obrotowego głowicy skrętnej a także blokada kierunku. Hamulec koła dodatkowo posiada śrubę regulacyjną za pomocą, której można regulować siłę hamowania. Odporność temperaturowa obudowy skrętnej z płytką mocującą mieści się w granicach od -30°C do +130°C. Przy określaniu wytrzymałości temperaturowej zestawu bierze się pod uwagę również odporność temperaturową koła. Precyzyjne wykonanie obudowy skrętnej z płytką mocującą umożliwia obranie zestawu skrętnego w pionie oraz dowolne manewry maszynami, środkami transportowymi itd. Specjalna budowa pozwala na łatwe skręcanie zestawem bez dodatkowych sił i środków pomocniczych oraz zachowanie stabilnego kierunku ruchu w linii prostej. Zestaw kołowy z trzpieniem można mocować w rurach lub w specjalnie do tego przystosowanych otworach gładkich lub gwintowanych. Trzpienie oraz gwinty wykonywane są standardowo (wg. katalogu) lub według projektu klienta.
W związku z zakupem nowoczesnych obrabiarek do metalu, istnieje możliwość wykonania na zamówienie wg wymagań klientów trzpieni gwintowanych lub gładkich z podstawą w kształcie wielokąta foremnego ( sześciokąta, kwadratu itp )
Stale ulepszamy naszą stronę internetową i używamy w tym celu plików cookie. Aby uzyskać jak najlepsze wrażenia użytkownika, zalecamy ich zaakceptowanie. W przeciwnym razie części strony zostaną dezaktywowane zgodnie z przepisami o ochronie danych.